تبلیغات
سرگرمی footballgh - iran air




Airbus A300B4-605R aircraft picture


Airbus A300B4-605R aircraft picture





Airbus A300B4-605R aircraft picture

Airbus A300B4-605R aircraft picture




Boeing 747-451 aircraft picture

Boeing 777-31H/ER aircraft picture


اموزش کار با fspassengers

چگونگی فعال کردن برنامه Fspassengers:

 در شبیه ساز پرواز 2004:

پس از نصب برنامه FSpassengers وارد شبیه ساز پرواز خود شده و پس از انجام مراحل انتخاب هواپیما ، فرودگاه و ... شبیه ساز پرواز خود را با استفاده از کلید های Alt + Enterبه حالت Minimize درآورید ، سپس وارد درایور سی دی رام شده و فایل Install_notes را باز کرده و سپس Username و Password آن را کپی کنید  ؛  از منوی موجود در شبیه ساز پرواز وارد قسمت FSpassenger شده تا زیر مجموعه آن ظاهر شود پس از ظاهر شدن وارد قسمت Purchase and Unlock Demo شده و سپس Username  و Password را در قسمت های ظاهر شده Paste نمائید، با زدن Unlock FSpassengers برنامه شما فعال خواهد شد.

در شبیه ساز پرواز ایکس:

در شبیه ساز پرواز ایکس می بایست فایل مربوط به Crack را با یکی از برنامه های WinRAR و یا Win Zip از حالت فشرده در پوشه Bin واقع در پوشه  FSPassengers موجود در قسمت اصلی شبیه ساز پرواز خارج نمائید.

چگونگی ایجاد یک شرکت هواپیمایی دلخواه:

برای ایجاد یک شرکت هواپیمایی دلخواه وارد منوی موجود در شبیه ساز پرواز شده (با زدن دکمه Alt) و قسمت FSpassengers را انتخاب کرده تا زیر مجموعه های آن ظاهر گردد پس از آن وارد بخش Create new Company and Pilot شده  و Create new company  را انتخاب نمائید حال مراحل پیش رو را انجام دهید تا شرکت شما تاسیس گردد. 

چگونگی ثبت نام خود به عنوان خلبان در برنامه FSpassengers:

برای ثبت نام و نام خانوادگی خود به عنوان خلبان همانند حالت فوق وارد قسمت Create new Company and Pilot شده و وارد قسمت Create new pilot شده و نام خود را ثبت نمائید.

چگونگی خرید و فروش هواپیما:

برای این منظور وارد قسمت Company Manager شده و سپس قسمت Buy Current Fs Plane را انتخاب نمائید ، صفحه ایی برای شما باز می شود که در این صفحه مشخصات هواپیمای مورد نظر به همراه قیمت در آن نوشته شده است با تایید این صفحه هواپیما مورد نظر خریداری خواهد شد.

برای فروش هواپیمای وارد قسمت فوق شده و قسمت Sell selected plane را انتخاب نمائید تا هواپیمای شما به فروش برسد.

 

  

چگونگی مسافر گیری ، بارگیری و شروع پرواز:

برای شروع مسافر گیری و بار گیری دکمه Alt را زده تا منوی اصلی شبیه ساز پرواز 2004 ظاهر گردد و سپس وارد قسمت FSpassengers شوید و FSpassengers Flight را انتخاب و بعد از آن

 Start Flight – Load Aircraft را انتخاب نمائید ، پس از انجام مراحل صفحه ایی برای شما باز می شود آن را تایید کرده تا وارد صفحه اصلی شوید در این قسمت شما می توانید میزان سوخت خود را کم و یا زیاد کنید ، مسافرگیری نمائید و ...

پس از انجام تنظیمات در قسمت پایین صفحه OK- Real time load را انتخاب کرده و بسته به میزان دلخواه از نظر مسافرگیری یکی از زمان ها را انتخاب نمائید.

 

 

چند نکته:

1- برای سوار کردن مسافر حتما درب ورودی هواپیمای خود را باز کنید (Shift + E) .

2- برای انجام دستورات لازم از جمله بستن و باز کردن کمربند ، وضعیت اضطراری و ... پس از مسافرگیری وارد  از منوی شبیه ساز پرواز وارد  FSpassengers شده و FSpassengers Flight زا انتخاب نمائید در مقابل آن کلیدهای اجرایی برنامه FSpassengers  به نمایش در می آید.


چگونگی انجام معاینات پزشکی(غیرنظامی)

پس از مراجعه به مرکز AMC برنامه ای به شما داده می شود که به عنوان مثال گواهی نامه PPL را بررسی می کنیم : برای دریافت گواهی پزشکی خلبانی PPL فرد باید تمام آزمایشات خون و ادرار - عکس قفسه سینه - نوار قلبی - نوار مغزی - اکو قلب - شنوایی - روانشناسی را با موفقیت پشت سرگذارد.

۱- آزمایشات خون و ادرار: به مدت ۱۲-۹ ساعت قبل از این آزمایشات فرد نباید چیزی بخورد و بیاشامد

عکس قفسه سینه

نوار قلبی: در این قسمت از فرد ۶ حالت نوار قلبی گرفته می شود 

۴- نوار مغزی : دستگاهی به بالای سر و گوش فرد متصل می کنند و نواری از آن را چاپ می کنند.

اکو قلبعکسهای از دریچه های قلب فر گرفته می شود.

۶- شنوایی: فرد در یک اتاقک قرار داده می شود و به گوش وی هدفون و در دستش دکمه ای قرار میدهند تا در زمان شنیدن آن صدا آن دکمه را فشار دهد.

۷- روانشناسیاین بخش یکی از طولانی ترین بخشهای مدیکال می باشد که در مرحله اول از فرد ۷۱ تست روانشناسی گرفته می شود. در مرحله دوم حدود ۱۰ سال اطلاعات عمومی از فرد پرسیده می شود. و بعد ۶ نوع تست هوش از وی گرفته می شود. ( تشابه - شمارش معکوس - مکعب - تغییر کلید جدول - شکل سازی - تشخیص نقاط ناقص ) .

پس از موففقیت در بخشهای بالا فرد به نزد پزشک هوایی دعوت می شود. پزشک هوایی فرد را معاینه کرده و یک تست رنگ از وی می گیرد بعد از صحیح جواب دادن تست رنگ گواهی AMC به فرد داده می شود و فرد می تواند کلاسهای خلبانی را آغاز کند.

 

به هیچ وجه فراموش نکنید که در نزد پزشک هوایی هر سوالی از شما پرسیده شد با اعتماد به نفس جواب دهید.

توجه: 

 شماره عینک و یا آستیکمات بودن چشم در آموزش خلبانی مشکلی ایجاد نمی کند.

۲- در صورتی که در قلب مشکل (پرولاپس) وجود داشته باشد مانع پرواز شخص نمی شود.

۳- دندان پرشده مشکلی برای پرواز ایجاد نمی کند.

۴- آزمایش های گواهینامه CPL و دوره های بالاتر هیچ اختلافی با این آزمایشها ندارد٬ فقط در محدودیت باهم تفاوت دارند

 معرفی airbus300


Click here for full size photo!


در اواسط دهه 1960 کشورهای فرانسه ، انگلستان و آلمان غربی ( سابق ) در پی عقب ماندن از تولیدات و صنایع بزرگ هواپیما سازی نسبت به آمریکا ، طراحی و ساخت یک هواپیمای مسافربری کاملا اروپایی با ظرفیت 300 نفر مسافر و ماموریت های برد نزدیک و میانبرد را آغاز نمودند و نام آن را ( ایرباس اروپایی ) و یا به طور رسمی A-300 اعلام کردند.

اولین پیش نمونه ایرباس به نام ای – 300 بی . ( A-300-B ) در نمایشگاه هوایی پاریس در سال 1969  به نمایش در آمد.


در سال 1972 اولین پیش نمونه ایرباس با ظرفیت 226 مسافر پرواز کرد. در سال 1970 پس از آنکه با پیدا شدن 32 مشتری و تقاضای خرید 256 فروند A-300  مشکل بازاریابی ایرباس مرتفع شد.

از اواخر دهه 1970 اصلاح  A-300 شروع گردید و اتحادیه در فکر طراحی هواپیمای جدید فرو رفت. فعالیت های عمده این هواپیما تا سال 1995 عبارتند از تولید انبوه هواپیماهای خانواده ایرباس

 مثل A-300,A-310,A-319,A-320,A-340اما با توجه به تولیدات زیادئ  ، این شرکت عظیم موفق در دنیا هنوز هم در مسیر پیشرفت و ترقی گام بر میدارد و از طراحی های جدید و بروز خود دست بر نداشته است. از ویژگی های هواپیمای ایرباس می توان سیستم پیشرفته الکترونیکی و رایانه ای کابین آن نام برد که فشار کاری خدمه پرواز را بسیار کاهش می دهد و خلبانان ، مهندسین پرواز و مهمانداران نیز علاقه بسیار فراوانی برای کار با این هواپیما از خود نشان می دهند و فعالیت در این محصولات را جزء موفقیت های کاری خود می دانند


در مجموع حدود 1500 شرکت کوچک و بزرگ از 27 کشور جهان در تولید ایرباس مشارکت می کنند.

برای مونتاژ نهایی ، قطعات ساخته شده در نقاط مختلف جهان از طریق هوا به هامبورگ منتقل می شود و قطعات حجیم و بزرگ هم با چند فروند هواپیمای توربو پراب به نام سوپرگاپی که سطح مقطع بزرگی دارند منتقل می گردند تا از صدمات ناشی از حمل و نقل زمینی یا دریایی پیشگیری شود و حتی خلبانان هواپیمای گاپی بایستی مواظب برخورد با اغتشاشات جوی و توفان ها باشند تا صدمه ای به قطعات هواپیما نزند.

 

شاهکار بزرگ شرکت ایرباس موفقیت کنونی این شرکت در مقابل بوینگ آمریکایی است که هم اکنون با ارایه محصولاتی همچون A-350  وA-380 گوی سبقت را ربوده و با ظرفیت حمل 550 نفر مسافر در دو طبقه ، به آرامی و توانمندی شرکت بوینگ را در درجه دوم قرار می دهد

 

از جمله تغیراتی که این هواپیما (  A-380 ) به وجود خواهد آورد ، تغیر در ترمینال های مسافربری جهت پذیرایی مسافرین ، بازرسی ، حمل چمدان ها ، انتقال مسافرین ( تغیر در دالان های انتقال مسافر ) به دلیل بزرگی هواپیما و غیره که فرودگاه های دنیا را مجبور به تغیر خواهد نمود.

 

مشخصات:

*گرفتن گواهینامه صلاحیت پروازی در سال 1974

* موتور : دو موتور توربو فن

* ظرفیت مخازن سوخت : 68150 لیتر

* بیشترین وزن برخاستن : 000/165 کیلوگرم

 *بیشترین ارتفاع پروازی 000/40 پا

* بیشترین برد با سوخت اضافه : 6759 کیلومتر

* امکان حمل حداکثر 375 نفر بر اساس گواهینامه صلاحیت پرواز

                                       

در ۱۹ مارس ۲۰۰۱پرواز ۵۰۵۴(کام ایر)با ۲۵ مسافر و سه خدمه از ناسو در باهاما به سوی اورلاندو در فلوریدا به هوا برخاست.هواپیما حدود ساعت ۶:۲۲در ارتفاع ۱۷۰۰۰پایی وارد جبهه ای از ابرهای باران زای یخ زده گشت.یخ ریگ مانند شروع به پوشاندن سطوح بال و دم و سطوح کنترل کرد.خلبان بلافاصله پوتین های یخ زدایی "لوله های لاستیکی باد شونده واقع در بال را فعال نمود تا یخ ها را بشکند .با وجود این پس از چند دقیقه یخ بسیاری انباشته شد تا آنجا که سرعت تا ۷۰نات کاهش یافت.پرواز ۵۰۵۴که یک هواپیمای دو موتوره امبرائرEMB-120بود شروع به غلت و افت کرد.


تنها پس از ۷۰۰۰پا سقوط پیش از بیرون آمدن از ابرها و با وجود وضعیت یخ زدگی خلبانان توانستند کنترل هواپیما را باز یابند و فرود اظطراری در پالم بیچ انجام دهند.در طی ۱۰سال گذشته یخ زدگی حین پرواز باعث سانحه در ۲ هواپیمای مسافربری شده است که همه سرنشینان آنها کشته شد و توجه به دستگاههای ضد یخ زدگی به طور محسوسی رشد کرده است.اداره هوانوردی فدرال و ناسا به سبب علاقه به ایمنی برای بهبود سامانه های محافظتی در برابر یخ زدگی هواپیما گروه ویژه ای را تشکیل دادند.

یخ هنگامی که بر روی ماهیواره ها انباشته میشود بسیار خطرناک میشود زیرا نظم جریان هوا را برهم زده و باعث واماندگی میشود.هواپیما میباید جهت اخذ تاییدیه برای پرواز طی دوره های طولانی مدت در سرایط یخ زدگی متعارف گواهینامه سازمان هواپیمایی کشوری را از طریق اثبات توانایی خود برای پرواز ایمن در یافت نماید.در قسمت بعدی این موضوع به توضیح چگونگی یخ زدایی الکترو .ایرباس در حال یخ زدایی شدن

 



  • بن تن | قالب وبلاگ | دنیای اس ام اس